A görögdinnye  a tökfélék családjába tartozik, Afrika déli részéről származó növényfaj, illetve annak termésének a neve. Sokan édes íze miatt gyümölcsnek tartják, de termesztéstechnikailag zöldségnek számít.

 

A mindenki által kedvelt finom zöldség fiatalít, méregtelenít és tisztít, átmossa a beleket, és a veséket…

 

A görögdinnye 93%-ban vizet tartalmaz, ezért hamar eltelít. A maradék 7%-ban számos ásványi anyagot és vitamint, köztük a kötőszövet rugalmasságáért is felelős C-vitamint.
A dinnyében sok B6-vitamin, niacin, folsav, vas és mangán is található. Ezek az anyagok szükségesek a sejtlégzéshez, a növekedéshez, a haj szépségéhez, a vérképzéshez, az agy- és az idegsejtek működéséhez.
Csekély mennyiségű cukrot, emellett kevés kalóriát (mindössze 25 kalóriát 100 grammonként) tartalmaz. Ha maggal együtt eszed, akkor biztosítod a napi szükséges ballasztanyag-bevitel egy részét, ami elősegíti az emésztésedet. Éppen magas vitamintartalma miatt a zöldség kúraszerű fogyasztása egyenlő egy fiatalító kúrával.

 

Jótékony hatásai

 

A dinnye egyes betegségek megelőzésében is élen jár.
-Gazdag A- és C-vitamin tartalma erőteljes antioxidáns hatású, a nyári vírusfertőzések ellen fokozott védelmet nyújt.
-Gyulladáscsökkentő ereje enyhíti a reumatikus fájdalmakat.
-A hólyag- és vesepanaszok esélyét vizelethajtó és tisztító tulajdonságával mérsékli.
-A szív- és érrendszeri problémák kockázatát is csökkentheted a fogyasztásával, hiszen a dinnye növeli a vérzsíroknak azt a fajtáját, amelyek a káros koleszterint eltávolítják az érfalakról.
-Ha a hőségben kellemetlenül megdagadt a lábad, gondolj a dinnyére: sikeresen orvosolja a folyadék-visszatartást, egyúttal a keringésedre is kisebb terhet ró a kánikula.
-Vizsgálatok bizonyították, hogy a prosztatarák előfordulása is alacsonyabb, ha a sejtvédő elemekben gazdag dinnye gyakran szerepel az étrendedben.
-A férfiasságnak is jót tesz, mivel a gyümölcs megemeli a szervezet nitrogén-oxid termelését. Ez az anyag segít ellazítani a nemi szerveket behálózó ereket, így a véráramlás akadálytalanná válik.
-A görögdinnye bázikus hatású, ezért kiválóan semlegesíti azokat a savas hatású ételeket, amik a méreganyagok felhalmozódásához vezetnek, és ezeknek látható tünetei a narancsbőr, a pattanások, és az idő előtti öregedés.

 

Miért együk meg a dinnye magját is?

 

Gyakran hallhattad, hogy a magokat nem szabad lenyelned. Aggodalmadat számtalan hiteles orvosi vélemény oszlathatja el.
A dinnyemag egyáltalán nem jelent veszélyt egészségedre, sőt gyógyhatásai is bizonyítottak .
Fehérjetartalma csaknem az összes esszenciális aminosavval ellátja szervezetedet. Gazdag B-vitaminokban, vasban, cinkben, kalciumban, így csontokat is erősíti. Telítetlen zsírsavai védik az érrendszert, feltöltenek energiával a sportoláshoz.
Mivel az értékes magbelsőt kemény héj borítja, az előnyöket csak úgy élvezheted, ha alaposan összerágod a magokat, vagy – ha kifejezetten a gyógyhatása miatt fogyasztod – megőrölve szórod a köretekre, salátákra.
Ha hajlamos vagy vesekőképződésre, segít a dinnyemagból készült teakúra. (Négy evőkanál friss, kávédarálón megőrölt dinnyemagot szórj két liter forrásban lévő vízbe, és 10-15 percen keresztül forrald. Ezután hagyd kihűlni, majd szűrd le a folyadékot. Két nap alatt fogyaszd el a mennyiséget, majd egy nap szünetet hagyva néhány héten keresztül folytathatod, ugyanígy váltakozva.)



Webmester